به گزارش فوق العاده، طرفداران ورزش، کسب و کارها و برندهای ورزشی از سرتاسر جهان تمام تلاش خود را به کار میگیرند تا مخاطبان هدف را مجذوب خود کنند و تأثیری ماندگار بر جای بگذارند.
در همین راستا بهترین کمپینهای بازاریابی ورزشی سال ۲۰۲۴ معرفی شدهاند. این کمپینها نه تنها توجه هواداران ورزش را به خود جلب کردهاند، بلکه استانداردهای جدیدی را برای خلاقیت، داستانگویی و تأثیرگذاری تعیین کردهاند. نکته جالب اینکه حداقل در خصوص دو کمپین سوژه اصلی به بحث اهمیت ورزش زنان بویژه دختران جوان اختصاص دارد. در ادامه به برخی از کمپین های موفق ۲۰۲۴ اشاره شده است:
نایک: ستارهها هم معمولی هستند
با شروع مراسم افتتاحیه المپیک ۲۰۲۴ پاریس، نایک تلاش کرد به دختران خارج از کشور نکته مهمی را یادآوری کند. این کمپین با هدف توانمندسازی دختران جوان از طریق ورزش، ورزشکاران مطرحی را به عنوان الگو معرفی کرد تا بگویند چگونه با موانع مسیر خود به سمت ستاره شدن مقابله کردند.
این کمپین، مانند بسیاری از کمپینهای بسیار موفق نایک، به این دلیل کار میکند که ارتباط عاطفی با مخاطبان خود ایجاد می کند.
به نظر میرسد که ورزشکاران مشهور در سطح دیگری از ما «عادیها» قرار دارند، اما نایک با ارائه داستانهای مرتبط از این زنان که با چالشهایشان روبرو شدهاند و بر آنها پیروز شدهاند، به ما یادآوری میکند که آنها هم آدمهایی مثل بقیه هستند و به این شکل به بینندگان، بهویژه ورزشکاران زن جوان الهام میبخشد و به آنها می گوید که به پتانسیل و توانایی های خود ایمان داشته باشند.
این دختر میتواند: بیایید منع آمد و شد را لغو کنیم
کمپین «بیایید منع آمد و شد را برداریم» ابتکاری است با هدف تشویق بیشتر زنان به داشتن احساس امنیت و اعتماد به نفس در مورد فعال بودن و ورزش، حتی پس از تاریکی هوا.
این برنامه برای الهام بخشیدن و تشویق زنان در هر سن، پیشینه و سطح تناسب اندام طراحی شده است تا با شرکت در فعالیت بدنی بیشتر، فعال شوند، و سالم بمانند.
این کمپین با افزایش آگاهی و پرداختن به ترسها و نگرانیهایی که بسیاری از زنان در مورد دویدن یا ورزش کردن در ساعات عصر یا شب دارند، ترسهای بسیاری از زنان را تایید میکند.
این رویکرد همچنین باعث ایجاد حس همبستگی و حمایت میشود و به ایجاد جامعهای از زنان کمک میکند که تجربیات یکسانی را به اشتراک بگذارند و بتوانند از یکدیگر در غلبه بر ترسهای خود و پذیرش سبک زندگی فعالتر و مطمئنتر حمایت کنند.
المپیک ۲۰۲۴: ادغام ورزش، موسیقی و تلویزیون
این کمپین توسط NBC برای تبلیغ المپیک پاریس، دنیای ورزش، تلویزیون، موسیقی و جشنهای فرهنگی را با نمایش خواننده رپ محبوب، مگان تی استالیون، در مکان های نمادین پاریس برای به نمایش گذاشتن فرهنگ فرانسوی و تنوعی که المپیک همیشه نشان می دهد، ادغام کرد.
ورزش، موسیقی و تلویزیون؛ آیا می توانید به سه صنعت با طرفداران بیشتر فکر کنید؟
NBC با ادغام تی استالیون با بازیهای المپیک و تماشاگران تلویزیونی معمولی، با موفقیت مخاطبان هر سه را درگیر کرد! این حرکت به محبوبیت، جمعیت جوانتر و جذابیت گسترده پایگاه هواداران مگان تی استالیون، همراه با بینندگان بازیهای المپیک کمک کرد تا کمپینی با گستردگی و جذابیت بزرگ ایجاد کند.
آدیداس: باور ورزشکاران جوان به خود
این کمپین به منظور توانمندسازی ورزشکاران جوان و دیگران برای باور به خود و تواناییهایشان، بدون توجه به چالشهایی که ممکن است با آنها مواجه شوند، با تکرار یادآوری انگیزشی شخصی (تو این را فهمیدی) طراحی شده است.
مانند سایر افراد در این لیست، این کمپین الهام بخش با ایجاد یک ارتباط عاطفی کار میکند.
همچنین دارای طیف وسیعی از ورزشکاران مختلف، اینفلوئنسرها و حتی افراد عادی با پیشینههای مختلف است، که تنوع و نمایندگی برابر را ترویج میکند و تضمین میکند که طرفداران کسی را ببینند که میتوانند با او ارتباط برقرار کنند.
پوما: مگنوس کارلسن و پپ گواردیولا
به نظر نمی رسد شطرنج و فوتبال (فوتبال) دو فعالیتی باشند که بتوان آنها را با هم جفت کرد، اما پوما به نوعی آن را انجام داده است.
در این کمپین تبلیغاتی، مگنوس کارلسن، استاد بزرگ شطرنج نروژی، در کنار سرمربی مطرح تیم فوتبال منچستر سیتی انگلیس، پپ گواردیولا حضور دارد تا به مخاطبان خود یادآوری کند که وسایل پوما فقط برای ورزشهای فیزیکی نیست، بلکه برای ورزشهای ذهنی نیز مناسب است.
پوما با حضور دو مرد برجسته که امروز به نوعی رهبران و تأثیرگذارترین افراد در رشتههای ورزشی خود به شمار میروند، توجه دو مخاطب بسیار متنوع را به خود جلب می کند: طرفداران فوتبال و طرفداران شطرنج.
ترکیب این دو نه تنها موارد مهم و جذاب را از کارلسن و گواردیولا ادغام میکند، بلکه همه کاره بودن محصولات پوما را به عنوان یک ابزار تبلیغاتی مهم برجسته میکند.